Povinně zveřejňované informace

  • Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy (zákon č. 106/1999 Sb.)

  • Informace zveřejňované podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů

  • Informace o daňové informační schránce podle § 69 a následujících zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád

  • Informace o výsledcích kontrol podle § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)

I. Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy

-

1. Název

Statutární město Ostrava, městský obvod Nová Ves

2. Důvod a způsob založení

Město Ostrava bylo konstituováno jako územně členěné statutární město. Území města je členěno na 23 obvodů. Dělbu kompetencí mezi městem a městskými obvody stanoví obecně závazná vyhláška č. 10/2022, Statut města Ostravy, v platném znění.

3. Organizační struktura
5. Bankovní spojení

Číslo účtu: 19-1651185349/0800

- příjmový účet (správní poplatky, místní poplatky, pokuty, nájemné, plnění z kupních smluv) - variabilní symbol určen individuálně

Platbu lze provést také v hotovosti na pokladně ÚMOb Nová Ves.

6. IČ obce

00845451

7. DIČ

CZ00845451

9. Žádosti o informace

Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
Formulář Žádost o informace.

10. Příjem žádostí a dalších podání

prostřednictvím podatelny v sídle Úřadu městského obvodu Nová Ves

elektronicky prostřednictvím e-podatelny nebo datové schránky se zaručeným elektronickým podpisem

11. Opravné prostředky

Rozhodnutí o odmítnutí žádosti, odvolání, stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
• Pokud písemné žádosti nebylo třeba jen zčásti vyhověno, vydá o tom odbor ve lhůtě pro vyřízení žádosti  rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti. 
• Nestanoví-li zákon o informacích jinak, použije se správní řád: 
      -  pro rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti 
      -  pro odvolací řízení
      -  v řízení o stížnosti pro počítání lhůt, doručování a náklady řízení
Dále se použijí ustanovení správního řádu o základních zásadách činnosti správních orgánů, ustanovení o ochraně před nečinností a ust. § 178; v ostatním se správní řád nepoužije. 
• Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti se podává na podatelnu či přímo odboru. Orgán, který rozhodnutí vydal, může o odvolání sám rozhodnout tak, že mu v plném rozsahu vyhoví. Nerozhodne-li v rámci autoremedury, předloží odvolání spolu se spisovým materiálem Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Odvolacím orgánem proti rozhodnutí orgánů městských obvodů jsou podle působnosti jednotlivé odbory magistrátu. 
• Stížnost na postup poskytovatele při vyřizování žádosti o informace ve smyslu ust. § 16a zákona o informacích (dále jen "stížnost") se podává na podatelnu či na odbor. Je-li stížnost podána ústně a nelze ji vyřídit ihned, sepíše se o ní písemný záznam.
Stížnost se spolu se spisovým materiálem předloží Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje do 7 dnů ode dne jejího podání, pokud v této lhůtě nebude stížnosti zcela vyhověno tím, že požadovaná informace nebo konečná licenční nabídka bude poskytnuta, nebo nebude-li vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti.
Je-li poskytovatelem orgán městského obvodu, rozhodují o stížnosti podle své působnosti jednotlivé odbory magistrátu.

13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
15. Úhrady za poskytování informací
16. Seznam organizací

-

17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.

2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023

18. Odpovědi na žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
19. Licenční smlouva podle § 46 a násl. autorského zákona

-

Informace zveřejňované podle zákona 159/2006 Sb., o střetu zájmů

S účinností od 1. 9. 2017 je v souladu s ustanovením § 13 odst. 1 a ustanovením § 14 odst. 1 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů ústředním orgánem státní správy pro střet zájmů i centrálním evidenčním orgánem pro všechna oznámení veřejných funkcionářů (vyjma oznámení podávaných soudci) Ministerstvo spravedlnosti.

Každý má právo na základě žádosti bezplatně nahlížet prostřednictvím veřejné datové sítě v rozsahu stanoveném zákonem č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů do registru oznámení.  Oznámení veřejných funkcionářů z řad soudců, státních zástupců a příslušníků Policie České republiky nebo Generální inspekce bezpečnostních sborů nejsou veřejně přístupná a nelze na ně nahlížet.

Žádost musí obsahovat v případě fyzické osoby jméno, popřípadě jména, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a v případě právnické osoby obchodní firmu nebo název, identifikační číslo osoby a sídlo, a údaje o fyzické osobě, která jedná v zastoupení právnické osoby, a její oprávnění jednat v zastoupení právnické osoby. Žádost musí dále obsahovat jméno, popřípadě jména a příjmení veřejného funkcionáře, nebo funkci veřejného funkcionáře a právnickou osobu nebo její orgán nebo organizační složku, ve které veřejný funkcionář působí.

Žádost lze podat u Ministerstva spravedlnosti

  1. písemně na listině s úředně ověřeným podpisem žadatele (a to buď osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb),
  2. elektronicky prostřednictvím elektronické adresy podatelny Ministerstva spravedlnosti, je-li žádost opatřena uznávaným nebo zaručeným elektronickým podpisem žadatele,
  3. elektronicky prostřednictvím datové schránky žadatele.

Po ověření žádosti pro umožnění přístupu do registru oznámení udělí Ministerstvo spravedlnosti žadateli uživatelské jméno a přístupové heslo, které bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne obdržení žádosti, doručí prostřednictvím provozovatele poštovních služeb do vlastních rukou žadatele, prostřednictvím elektronické pošty nebo prostřednictvím datové schránky žadatele. Uživatelské jméno a přístupové heslo do registru oznámení jsou platné po dobu 6 měsíců ode dne jejich prvního použití. Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru oznámení je zakázáno.

 

Informace o daňové informační schránce podle § 69 a následujících zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád

Úřad městského obvodu Nová Ves tímto informuje daňové subjekty, že orgány Úřadu městského obvodu Nová ves, které jsou v postavení správce daně, nejsou technicky vybaveny ke zřizování a provozování daňových informačních schránek ve smyslu § 69 a následujících daňového řádu, a proto neposkytují službu daňových informačních schránek.

 

Informace o výsledcích kontrol podle § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)

Obecné informace o výsledcích kontrol za rok 2023