Povinně zveřejňované informace
-
I. Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy (podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím)
- II. Informace zveřejňované podle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
- III. Informace zveřejňované podle zákona 159/2006 Sb., o střetu zájmů
-
I. Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy
-
-
1. Název
Statutární město Ostrava, městský obvod Nová Ves
-
2. Důvod a způsob založení
Město Ostrava bylo konstituováno na základě zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, jako statutární město. Současně město plní funkci okresního úřadu. Město Ostrava tedy zároveň tvoří samostatný okres.
Samostatnou působnost Města Ostravy jako právního subjektu vymezuje § 35 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), který nabyl účinnosti dne 12. listopadu 2000.
Na základě obecně závazné vyhlášky č. 11/2000, kterou se vydává Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn, je území města členěno na 23 městských obvodů. Řízení města probíhá na dvou úrovních. První tvoří zastupitelstvo, rada a primátor Statutárního města Ostravy, druhou jednotlivá zastupitelstva, rady a starostové městských obvodů. -
3. Organizační struktura
-
4. Kontaktní spojení
Adresa:
Úřad městského obvodu Nová Ves
Rolnická 139/32
709 00 Ostravaemail: posta@novaves.ostrava.cz
ID datové schránky: qzgbtmw
Úřední hodiny:
Pondělí, středa 08.00 - 11.30, 12.30 - 17.00 hodin
-
5. Bankovní spojení
Česká spořitelna, a.s.
č. ú. 1651185349/0800 -
6. IČ obce
00845451
-
7. DIČ
CZ00845451
-
9. Žádosti o informace
Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
Formulář Žádost o informace. -
10. Příjem žádostí a dalších podání
Osobně nebo písemně na podatelně ÚMOb Nová Ves.
-
11. Opravné prostředky
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti, odvolání, stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
• Pokud písemné žádosti nebylo třeba jen zčásti vyhověno, vydá o tom odbor ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti.
• Nestanoví-li zákon o informacích jinak, použije se správní řád:
- pro rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti
- pro odvolací řízení
- v řízení o stížnosti pro počítání lhůt, doručování a náklady řízení
Dále se použijí ustanovení správního řádu o základních zásadách činnosti správních orgánů, ustanovení o ochraně před nečinností a ust. § 178; v ostatním se správní řád nepoužije.
• Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti se podává na podatelnu či přímo odboru. Orgán, který rozhodnutí vydal, může o odvolání sám rozhodnout tak, že mu v plném rozsahu vyhoví. Nerozhodne-li v rámci autoremedury, předloží odvolání spolu se spisovým materiálem Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Odvolacím orgánem proti rozhodnutí orgánů městských obvodů jsou podle působnosti jednotlivé odbory magistrátu.
• Stížnost na postup poskytovatele při vyřizování žádosti o informace ve smyslu ust. § 16a zákona o informacích (dále jen "stížnost") se podává na podatelnu či na odbor. Je-li stížnost podána ústně a nelze ji vyřídit ihned, sepíše se o ní písemný záznam.
Stížnost se spolu se spisovým materiálem předloží Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje do 7 dnů ode dne jejího podání, pokud v této lhůtě nebude stížnosti zcela vyhověno tím, že požadovaná informace nebo konečná licenční nabídka bude poskytnuta, nebo nebude-li vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti.
Je-li poskytovatelem orgán městského obvodu, rozhodují o stížnosti podle své působnosti jednotlivé odbory magistrátu. -
12. Formuláře
- Formuláře pro jednotlivé agendy
- Formuláře ke stažení
- Potřebuji si vyřídit
- Formulář žádosti o informace dle zákona 106/1999 Sb.
-
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
-
14. Předpisy
-
15. Úhrady za poskytování informací
-
16. Seznam organizací
-
-
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
-
18. Odpovědi na žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
-
19. Licenční smlouva podle § 46 a násl. autorského zákona
-
-
II. Informace zveřejňované podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
V souladu s ustanovením § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zpřístupňuje městský obvod Nová Ves informace o účelu zpracování, kategoriích osobních údajů, kategoriích příjemců, kategoriích subjektu údajů a době uschování osobních údajů zpracovávaných jednotlivými úseky úřadu městského obvodu Nová Ves.
Podle ustanovení § 5 odst. 1 písm. e) uvedeného zákona jsou osobní údaje uchovávány pouze po dobu, která je nezbytná k účelu jejich zpracování.Rozsah a účel údajů shromažďovaných dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Osobní údaje zpracovávané na jednotlivých úsecích úřadu městského obvodu:
Účel zpracování osobních údajů
Subjekt údajů
Rozsah osobních údajů
Kategorie příjemců osobních údajů
Přestupkové řízení
Účastník přestupkového řízení
Jméno, příjmení, adresa, rodné číslo, místo trvalého pobytu, příp. další údaje
Účastník přestupkového řízení
Personální evidence zaměstnanců zařazených do úřadu městského obvodu (osobní spisy)
Zaměstnanci, uvolnění členové zastupitelstva
Osobní údaje související s personální evidencí zaměstnanců - titul, jméno a příjmení, datum a místo narození, adresa trvalého pobytu, státní příslušnost, rodné číslo, pohlaví, rodinný stav, zdravotní pojišťovna, zdravotní postižení, výpis evidence z Rejstříku trestů, doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání, lustrační osvědčení
Zaměstnanci
Zajištění platové agendy a všech náležitostí s ní spojených
Zaměstnanci, členové zastupitelstva, členové výborů zastupitelstva a komisí rady městského obvodu, členové volebních komisí, osoby vykonávající práci na základě dohod o pracích mimo pracovní poměr
Osobní údaje vztahující se ke zpracování platů - titul, jméno a příjmení, datum a místo narození, adresa trvalého pobytu, státní příslušnost, rodné číslo, pohlaví, rodinný stav, zdravotní pojišťovna, zdravotní postižení, plat, odměna z dohod o pracích mimo pracovní poměr
Zaměstnavatel, OSSZ, zdravotní pojišťovny, FÚ, úřad práce
Realizace výběrových řízení na obsazení volných pracovních míst v rámci úřadu městského obvodu dle zákona o úřednících územních samosprávných celků
Uchazeči o zaměstnání přihlášeni do výběrového řízení
Titul, jméno a příjmení, datum narození, místo narození, trvalý pobyt, státní občanství (číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k trvalému pobytu v případě cizince), doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání, výpis z evidence Rejstříku trestů (obsahuje rodné číslo), v případě funkcí vedoucích úředníků lustrační osvědčení
Zaměstnavatel
Volby - projednání a registrace kandidátních listin a úkony spojené s volebním procesem
Kandidáti, zmocněnec
Titul, jméno a příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, (ne)členství v politické straně (hnutí), povolání
Politické strany a hnutí, nezávislí kandidáti a veřejnost, Český statistický úřad
Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Fyzická osoba
Jméno, příjmení a kontaktní adresa žadatele
Orgány městského obvodu
Nájemní smlouva
Žadatel
Fyzická osoba: titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností; Právnická osoba: obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména a příjmení osob, které jsou jejich zástupci
Orgány městského obvodu
Smlouva o nájmu bytu
Žadatel o pronájem bytu
Jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval.bydliště
Orgány městského obvodu, správce domu
Kupní smlouva
Žadatel
Fyzická osoba: titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností; Právnická osoba: obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména, a příjmení osob, které jsou jejich zástupci
Orgány městského obvodu
Darovací smlouva
Žadatel
Titul, jméno a příjmení, datum narození (popř. rodné číslo), adresa trval. pobytu, adresa pro doručování písemností
Orgány městského obvodu
Výkon sociálně-právní ochrany dětí
Rodiče, zákonní zástupci, opatrovník, poručník, nezletilé děti
Jméno, příjmení, adresa, rodné číslo, místo trvalého pobytu, zdravotní stav, sociální a majetkové poměry, osobnostní poměry nezletilého, příp. další údaje
Státní orgány, školská a zdrav. zařízení, rodiče, zákonní zástupci, opatrovník, poručník
Řízení o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče
Žadatelé o dávku, další osoby, o kterých to stanoví zákon
Jméno, příjmení, adresa, rodné číslo, místo trvalého pobytu, výše příjmů, zdravotní stav, společně posuzované osoby, nájemní nebo vlastnický vztah k nemovitosti, příp. další údaje
Účastníci správního řízení
Příjmové a výdajové pokladní doklady
Plátci a příjemci platby v hotovosti
Titul, jméno a příjmení, datum narození, adresa trval. pobytu
Plátci, pro spis
Příprava materiálů městského obvodu pro orgány městského obvodu
Žadatel
Titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. pobytu, adresa pro doručování písemností
Orgány městského obvodu
Příjem a evidence dokumentů
Odesílatel dokumentu
Titul, jméno a příjmení, adresa odesílatele
Nejsou
Zakládání a evidence smluv uzavřených MOb MOaP vedená v písemné a v elektronické podobě
Fyzické osoby v postavení účastníků smluv uzavřených s městským obvodem
Titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. pobytu, adresa pro doručování písemností
Orgány městského obvodu
Vidimace a legalizace
Žadatel
Jméno a příjmení, datum a místo narození, adresa trvalého pobytu, číslo dokladu totožnosti
Ministerstvo vnitra, orgány činné v trestním řízení
-
III. Informace zveřejňované podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
S účinností od 1. 9. 2017 v souladu s ustanovením § 13 odst. 1 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění zákona č. 14/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, se stává ústředním orgánem státní správy pro střet zájmů, i centrálním evidenčním orgánem pro všechna oznámení veřejných funkcionářů, Ministerstvo spravedlnosti.
Dle ustanovení § 13 odst. 3 a 4 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších přepisů má každý právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do příslušného registru a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Do registru je možné nahlížet osobně u evidenčního orgánu nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Výpisy a opisy evidenční orgán neověřuje a tyto listiny nemají charakter veřejných listin. Veškeré údaje vedené v registru mohou být použity a dále zpracovávány pouze za účelem zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře.