Pronájem obecního bytu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Pronájem obecního bytu
-
Základní informace k životní situaci
Statutární město Ostrava, městský obvod Nová Ves, pronajímá byty ve svém vlastnictví za podmínek daných příslušnými zákony a usnesením starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Fyzická osoba starší 18 let (nebo osoba pověřená ověřenou plnou mocí v této věci jednat za žadatele), která nemá možnost vlastního bydlení.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podmínky pro přijetí žádosti o pronájem bytu jsou stanoveny na základě usnesení starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.
Žadatel se dostaví na obecní úřad, kde získá další potřebné informace o podání žádosti a doložení dalších potřebných potvrzení.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Vyplnit potřebné formuláře (včetně doložení potřebných potvrzení) a doručit na Úřad městského obvodu Nová Ves:
Žádost o zařazení do seznamu žadatelů
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Nová Ves, Rolnická 139/32, 709 00 Ostrava-Nová Ves
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Správa majetku, 1. nadzemní podlaží Úřadu městského obvodu Nová Ves, Rolnická 139/32, referentka Elvíra Hlavičková, tel. 599 419 306, E-mail: elvira.hlavickova@novaves.ostrava.cz
Úřední hodiny: Po, St: 8:00 – 11:30, 12:30 -17:00
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občanský průkaz
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formuláře jsou k dispozici v kanceláři správy majetku Úřadu městského obvodu Nová Ves, 1. nadzemní podlaží, Rolnická 139/32, 709 00 Ostrava-Nová Ves a taktéž je možné stáhnout si je z internetových stránek zde:
Žádost o zařazení do seznamu žadatelů
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Poplatky nejsou.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Podáním žádosti o zařazení do seznamu žadatelů nevzniká městskému obvodu Nová Ves povinnost přidělit žadateli byt.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Manžel/ka, partner/ka
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- Odevzdat vyplněné všechny potřebné formuláře a potvrzení
- Povinnost každý rok, v období ledna a února, aktualizovat svoji žádost o zařazení do seznamu žadatelů (aktuální formulář je k dispozici v kanceláři správy majetku v 1. nadzemním podlaží Úřadu městského obvodu Nová Ves, případně si jej lze stáhnout na stránkách v sekci formuláře)
-
Elektronická služba, kterou lze využít
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Jaké jsou související předpisy
Usnesením starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Neuplatňují se.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
Žadatel je povinen každý rok v období ledna a února aktualizovat svoji žádost o zařazení do seznamu žadatelů!!!
Pokud žadatel neaktualizuje svou žádost v uvedeném termínu, bude jeho žádost z evidence uchazečů vyřazena.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
-
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
22.05.2023
-
Popis byl naposledy aktualizován
22.05.2023
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace