Pronájem obecního bytu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Pronájem obecního bytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Statutární město Ostrava, městský obvod Nová Ves, pronajímá byty ve svém vlastnictví za podmínek daných příslušnými zákony a usnesením starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Fyzická osoba starší 18 let (nebo osoba pověřená ověřenou plnou mocí v této věci jednat za žadatele), která nemá možnost vlastního bydlení.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podmínky pro přijetí žádosti o pronájem bytu jsou stanoveny na základě usnesení starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.

    Žadatel se dostaví na obecní úřad, kde získá další potřebné informace o podání žádosti a doložení dalších potřebných potvrzení.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Vyplnit potřebné formuláře (včetně doložení potřebných potvrzení) a doručit na Úřad městského obvodu Nová Ves:

    Žádost o zařazení do seznamu žadatelů

    Souhlas se zpracováním osobních údajů

    Čestné prohlášení

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Nová Ves, Rolnická 139/32, 709 00 Ostrava-Nová Ves

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Správa majetku, 1. nadzemní podlaží Úřadu městského obvodu Nová Ves, Rolnická 139/32, referentka Elvíra Hlavičková, tel. 599 419 306, E-mail: elvira.hlavickova@novaves.ostrava.cz

    Úřední hodiny: Po, St: 8:00 – 11:30, 12:30 -17:00

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Občanský průkaz

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formuláře jsou k dispozici v kanceláři správy majetku Úřadu městského obvodu Nová Ves, 1. nadzemní podlaží, Rolnická 139/32, 709 00 Ostrava-Nová Ves a taktéž je možné stáhnout si je z internetových stránek zde:

    Žádost o zařazení do seznamu žadatelů

    Souhlas se zpracováním osobních údajů

    Čestné prohlášení

    Aktualizace žádosti pro rok 2023

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Podáním žádosti o zařazení do seznamu žadatelů nevzniká městskému obvodu Nová Ves povinnost přidělit žadateli byt.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Manžel/ka, partner/ka

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    • Odevzdat vyplněné všechny potřebné formuláře a potvrzení
    • Povinnost každý rok, v období ledna a února, aktualizovat svoji žádost o zařazení do seznamu žadatelů (aktuální formulář je k dispozici v kanceláři správy majetku v 1. nadzemním podlaží Úřadu městského obvodu Nová Ves, případně si jej lze stáhnout na stránkách  v sekci formuláře)
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou související předpisy

    Usnesením starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.

  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Neuplatňují se.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace

    Žadatel je povinen každý rok v období ledna a února aktualizovat svoji žádost o zařazení do seznamu žadatelů!!!

    Pokud žadatel neaktualizuje svou žádost v uvedeném termínu, bude jeho žádost z evidence uchazečů vyřazena.

    Aktualizace žádosti pro rok 2023

  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar
  24. Kontaktní osoba
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    22.05.2023

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    22.05.2023

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace