Pronájem obecního bytu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Pronájem obecního bytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Statutární město Ostrava, městský obvod Nová Ves, pronajímá byty ve svém vlastnictví za podmínek daných příslušnými zákony a usnesením starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Fyzická osoba starší 18 let (nebo osoba pověřená ověřenou plnou mocí v této věci jednat za žadatele), která nemá možnost vlastního bydlení.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podmínky pro přijetí žádosti o pronájem bytu jsou stanoveny na základě usnesení starosty č. UST/070/2023/2226-1) ze dne 19.05.2023 v souladu s ust. § 41 odst. 2 a § 99 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v pl. znění, vykonávajícího pravomoc rady městského obvodu.

    Žadatel se dostaví na obecní úřad, kde získá další potřebné informace o podání žádosti a doložení dalších potřebných potvrzení.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Vyplnit potřebné formuláře (včetně doložení potřebných potvrzení) a doručit na Úřad městského obvodu Nová Ves:

    Žádost o zařazení do seznamu žadatelů

    Souhlas se zpracováním osobních údajů

    Čestné prohlášení

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Nová Ves, Rolnická 139/32, 709 00 Ostrava-Nová Ves

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Správa majetku, 1. nadzemní podlaží Úřadu městského obvodu Nová Ves, Rolnická 139/32, referentka Elvíra Hlavičková, tel. 599 419 306, E-mail: elvira.hlavickova@novaves.ostrava.cz

    Úřední hodiny: Po, St: 8:00 – 11:30, 12:30 -17:00

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Občanský průkaz

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formuláře jsou k dispozici v kanceláři správy majetku Úřadu městského obvodu Nová Ves, 1. nadzemní podlaží, Rolnická 139/32, 709 00 Ostrava-Nová Ves a taktéž je možné stáhnout si je z internetových stránek zde:

    Žádost o zařazení do seznamu žadatelů

    Souhlas se zpracováním osobních údajů

    Čestné prohlášení

    Aktualizace žádosti pro rok 2023

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Podáním žádosti o zařazení do seznamu žadatelů nevzniká městskému obvodu Nová Ves povinnost přidělit žadateli byt.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Manžel/ka, partner/ka

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    • Odevzdat vyplněné všechny potřebné formuláře a potvrzení
    • Povinnost každý rok, v období ledna a února, aktualizovat svoji žádost o zařazení do seznamu žadatelů (aktuální formulář je k dispozici v kanceláři správy majetku v 1. nadzemním podlaží Úřadu městského obvodu Nová Ves, případně si jej lze stáhnout na stránkách  v sekci formuláře)
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Neuplatňují se.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    22.05.2023

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno